söndag 10 november 2019

Öl i East end del I-Lång dag

I gryningen tog jag mig till Skavsta där Dykus och Raul mötte upp. En Tuborg Guld från Carlsberg ''förgyllde'' tillvaron.

Några timmar senare landade vi på Stansted och tog en buss in till själva London där den väl insuttna puben Birdcage intogs.
Det blev en sittning på flera timmar då åtskilliga bärs slank ned. För min del: E8 och Posh från det för mig okända lokala Forest road brewing company. Panama creature från Hammerton, Three sods Session IPA, Satzuma från Thornbridge samt Story saison från Anspach & hobday. Ok öl över lag. Kunnig och trevlig personal.  Det blev väldigt mycket folk på slutet denna söndag eftermiddag.
Landet är tydligt delat i frågan.
Nästa stopp var Mother kellys på Paradise row som vi besökte förra året. En bar med en hel del fatöl men även ganska många kylar där man kan botanisera och välja att konsumera på plats eller ta med sig för ett reducerat pris. Där jag shoppade loss för ett sinnessjukt belopp. Men det var avdragsgillt skulle det visa sig. För varje £100 man betalade fick men ett presentkort på £10 så vi fick med oss några såna då totalnotan inte var att leka med.
Det blev flera timmar där med, då hann jag med: Running with sceptres 5,2% från Lost and grounded, Sonoma bale ale från Track brewing co, Double-barrelled Peach och Nico från Orbit. Fina öl och glada miner på när vi gick vidare till vårt boende och kunde lasta av våra väskor.

På rummet bjöd Dykus på en Elvis juice från Brewdog och för en gångs skull var gratis gott.

Kvällen tilllbringades på en mörk, men hyfsat stor pub vid namn Kings arms som låg runt hörnet från vårt rum.  Klíč 12° från Cvikov, Escape artist från Siren och Five points Best Fuggle hops. Avslutade denna långa dag. Klockan var inte särskillt mycket, men jag hade ännu inte gått och lagt mig efter lördagen...

Inga kommentarer: