söndag 8 augusti 2021

Öl i Götet det II-491 dagar utan fotboll

Jag mötte upp Tom i Ölstugan på Hisingen. Det var 491 dagar sedan vi var där. Det var även 491 dagar sedan man fick gå på fotboll. Vilket sammanträffande att vi fick göra comeback på samma arena som då. Eftersom jag fortfarande var mätt efter frukostbuffen blev det bara öl innan avspark. Nämligen: Casual Blonde, gosen Space junk, gosen Neo normal, surölet Astroling. Alla tre från det för mig okända Paranormal brewing som huserar någonstans på västkusten. Grymt snygga burkar/pumpclips.

Matchen gick åt fanders mot pånyttfödda Häcken och vi skildes åt. Han skulle med tåget hem medan jag åkte ''hem'' och tog en halvtidsvila.

Någorlunda utvilad tog jag en spårvagn till Majornas bryggeri vars öppettider på hemsidan hade lite att göra med den verkliga verkligheten. Ett par bärs hann jag med iallafall. Enegrens pilsner; bärnstensfärgad, väldigt besk och sträv. Mer som en pale ale än pilsner. Pale alen Holy grale från Odd island; betydligt mer stiltypisk. Sträv och brittisk, men inte på ett bra sätt. Lika bra som ''göteborgsljudet''.

Nästa stopp var Tullen på 'avenyn där Dykus av alla människor dök upp. Vi blev sittandes åtskilliga timmar medan följande brygder intogs: Ahlafors Ginger brew, Poppels/Morgondagens/Friends Glögg sour som var väldigt underlig men väl får klassificeras som berliner weisse. Lady in red sour fruit ale från Electric nurse, Casual Bitter och Belter utby pils från Sad robot. Ok öl över lag. Det fick räcka för denna dag.

Inga kommentarer: