lördag 21 augusti 2021

Motvilligt ölande

Jag var tillfrågad att hänga med på en bar-runda, hade verkligen inte lust med det konstigt nog. Olika händelser gjorde att jag ändå mötte upp Markus och Tom på det för mig nya Brödernas by Hopsan. Alltid kul att träffa dessa odjur. Brödernas är en hamburgerkedjan med väldigt fina burgare dock hade jag redan käkat så det blev bara ett par bärs i form av Liljeholmens pilsner och Supersonic tonic från Dugges. Personalen var mycket trevlig och uteserveringen var tom förutom oss. Oklart hur stort stället var på insidan. 

Vi tackade för oss och gick vidare till Hornsgatan fram till Beer n' play där jag inte varit på ett par år. På uteserveringen intogs Åre Community beer IPA och Hidden currents Baltic porter från 71 brewing. De var ok.

Nästa stopp var något som kallades Sommarlådan och var belägen på en takterass vid Skanstull. Apex Kellerpils och Stockholm Lager var de öl som intogs där. Det smakade bra vad jag minns.

Vidare till Katarina ölcafe för mer underjäst i form av Katarina lager från St.eriks.

Relativt nyöppnade Mikkeller bar på Östgötagatan är närbelägen så vi slank även in för en öl där. Visions lager som var ok.

Därifrån är det heller inte långt till Stigbergets fot dit det blev en liten promenad. Jag baxnade dock inför priserna och lämnade gubbarna åt sina öden. På hemvägen ligger dock OT där jag slank in och avslutade den tidiga kvällen med Bruks bitter från O/o och Kent Tropic ale som var ok, men framför allt var det inte fingerborgsöl (som kostar en arm och ett ben).

1 kommentar:

Gyllenbock sa...

Kan säga att jag är också less på prisbilden på vissa ställen, men så länge folk betalar så lär det väl fortsätta. Lite senare efter att du åkt hem rundade vi av på Zumen, inga fingerborgar där inte.