lördag 11 december 2021

Välförtjänta öl

Jag liksom många andra turfare begav sig till Örebro där årets Bonanza (motsvarande VM) skulle gå av stapeln. Det var soligt, men inte så varmt så det var helt ok förhållanden. Deltog i till-fots-klassen. Gick/sprang in i väggen halv-vägs så sista timmen var det bara pannben. Det räckte till en åttondeplats av 167 deltagare. Var väldigt nöjd med det.

Efter att ha snackat lite med med/mot-tävlare stapplade jag ledbruten via bolaget till Järntorget där mitt hotell var beläget dock var det för tidigt för att checka in så det blev till att slå sig ned på Örebro ölhalls pizzeria som ligger vägg-i-vägg med själva ölhallen. Där är ölutbudet inte samma som på ölhallen så det är värt ett besök i sig. Några välförtjänta öl från Två feta grisar slank utan problem ned: Diamant american pale ale, Marmelad New england IPA, Ringöl session IPA samt S:t eriks Sommar sur fick räcka för första halvlek.

Gick och checkade in och sov några timmar.

Kvällen tillbringades på själva Ölhallen som det tydligen var några år sedan man besökte. Ganska mycket folk denna lördagkväll. I vanlig ordning slog jag mig ned i den långa baren och beställde in några öl i form av: Apex Kellerbier, The try out's Grisette från Örebro brygghus och Oud bruin oak leaf 6% från Brouwerij 'T verzet. Det smakade bra.

Jag var fortfarande ganska förstörd efter att ha tagit ut mig fullständigt på tävlingen så det blev en kort kväll. Gick tillbaka till pizzerian och beställde en pizza att ta med till hotellrummet. Tog en gose vid namn Buñuel från Stigberget som väntöl sedan var det god natt trots att klockan inte ens var 20.

Inga kommentarer: