onsdag 20 juli 2022

Det var sista gången jag åker med Suntrip

Vi passade på att prova diverse spontanjästa öl en dag för att tag sedan och kom fram till det här:

3 fonteinen Framboos '19 10 poäng
Tilquin Oude gueuze 7  poäng
Lindemans 200 7  poäng
Oud beersel Elderflower 2  poäng
Oud beersel 2 years 2 poäng
Boon Black label 7 2 poäng

Man får vad man betalar för. Dyrgripen fick full pott.

Därefter stack jag ut till Arlanda och dess legendariska köer. Jag var ute i extra god tid och hade till och med tid med några mer eller mindre goda öl till. Det var dock inte självkostnadspris. IPAn Voodoo ranger från New belgium, Murphy's Irish stout 4% och  Coors 4%.
Några timmar senare landade mitt flyg på ett regnigt Stansted där jag betalade dyra pengar för att åka ''Stansted express''... självklart var skiten inställt och jag får vänta bra länge på nästa. Hade kunnat ta bussen till en rimligare penning och ändå kommit fram tidigare till London. Det blev så sent att det var bara att gå och lägga sig på det dyraste hotellrum jag betalat för.

Inga kommentarer: