torsdag 25 augusti 2022

Finlandsresan del III-Midnattsmoln

Jag gick som vanligt ut och turfade i värmen, mest på Drumsö där det fanns en typ glasskiosk vid en strand. Där fanns också en exotisk öl i form av Kukko IPA 4,7% som intogs på uteserveringen i skuggan. En välkommen paus.

Jag gick tillbaka till boendet och hämtade mina grejor och gick sedan ned till Centralstationen. Där kom ännu en exotisk brygd i min väg, Ratikka IPA från Kimito. Frun anslöt snart och vi hoppade på ett tåg som tog oss de 61 milen norrut till Uleåborg. Det tog cirka sju timmar.

Efter att ha checkat in hade vi blivit hungriga av den långa resan och gick in på första bästa fulkrog för att få något i oss. Har för mig att det var helt ok. Jag tog en Olvi NEIPA som inte var så märkvärdig. Skönt att sitta på en uteservering i skuggan iallafall.

Nästa stopp var Oluthuone Leskinen som jag även besökte förra året. Det var sig likt. Vi blev sittandes några timmar och undertecknad inmundigade: hellesen Hyöky från Sonnisaari, Pedal board pils från Olarin, portern Get oat från Anderson's och Sonnisaari Ginger mango.

Vi avslutade på Graali med Raparperintövero sour ale från Tutu och Summer Is Hazy session hazy IPA från Maistila. Det var typ midnatts-sol på vår promenad ''hem''. Mycket exotiskt.

Inga kommentarer: