måndag 18 december 2023

uppkurd borta

Det var dags för de allsvenska lagen att kliva in i Cupen. Jag begav mig således med tåget till Uppsala där Dal/Gästrik/Upp-kurd numera huserar. Mötte upp Tom, Hedin och Olle på det nyöppnade Uppsala Ölhall. Där fick i oss ett gäng fingerborgar på uteserveringen. För min del dessa godingar: Twisted berry suröl från Dugges, surölet Shine från Ten hands, Sir fugglelot från Uppsala brygghus, surölet Aura från Alpha delta och från samma bryggeri IPAn Apollo. Gillade ölen bättre än stället. Jag tycker Ölhallen i Örebro, men framförallt i Varberg är mycket trevligare.

Tom och undertecknad drog vidare till Uppsalas mest underskattade pub O'Neill's. Blev sittandes där ett tag inmundigandes: Triple choc stout från Saltaire, Ježek 11 från Jihlava, O'neill's Cailin deas pale ale från Uppsala Brygghus och från samma bryggeri också antar jag; O'neil's Madra dubh irish stout. Ok öl över lag.

Ingen panik att hinna in så det fanns tid för en till på ett ställe i anslutning till arenan, Triller pils, även den från Uppsala Brygghus.

Gästerna avfärdade enkelt hemmalaget och vi gick tillbaka till O'Neill's för en segeröl i form av Chimay Vit. Den satt som en smäck. ''Mjölkpallståg'' till Rotebro där Marie kom och hämtade oss. En synnerligen lyckad onsdagsutflykt.

Inga kommentarer: