fredag 22 december 2023

Öl i ''Peking''

Det var dags för ''Peking'' borta. Tog tåget ned, gick på bolaget och handlade lite lokala brygder, Tom åkte ned tidigare och jag mötte upp honom på hotellrummet därefter. Efter att ha lastat av gick vi till närbelägna Black lion. Jag har tydligen inte varit där på fyra år. Vi slog oss ned i baren där dessa brygder intogs: kölschen Hidden talent från Village, Raspberry liquorice vanilla sorbet från Brewski, Holy günter craft lager och Day tripper new england IPA. Båda från holländska Two chefs.

Nästa stopp var Ölstugans uteservering där Toms farsa och brorsa snart anslöt. Vi var (tror jag) de enda bortasupportrarna där men det var inga problem. Öl här var för min del: True love Pale ale från Ocean, ESBn Defleshed från Tempel, gosen Gone west från Brekeriet, pale alen Smögen 4.5 från de(n) för mig okända Smögenbryggar'n, Bibo ''pale ale'' från O/o och pale alen Trinity ale från Oppigårds. Bra öl äver lag tyckte jag.

Sen var det tyvärr match/förnedring också. I ett försök att glömma det gick vi till Världens bar. Det var som ett snabbmats-ställe med ett vettigt ölutbud. De stängde dock tidigt så vi var kvar till det stängde. Fick i mig en kebabtallrik eller liknande tillsammans med: Murk-life balance hazy pale ale från Magic rock, Popsicle peach, jasmine tea & raspberry sour från Dugges och gosen Boatload från Duckpond. Gillade både ölen och stället. Annorlunda koncept.

Vi gick till hotellet för att ge upp, men hotellbaren visade sig vara en glad överraskning så det blev någon timme till där snackandes med trevliga hemmafans. Relativt mycket folk denna måndagkväll. Ett par öl på det med i form av surölet Blackberry dream från Ten hands och Stadsvakten Lager från Spendrups enligt Untappd men jag skulle tro att det är Åbro. Även en öl som bara benämns som ''Session IPA 4,2%'' intogs. Jag är ganska säker på att ovan nämna bryggeri var skyldiga till den med. Det fick räcka så för denna långa dag. Bra frukostbuffe följande morgon innan tåget hem för att hinna till jobbet.

Inga kommentarer: