onsdag 24 juli 2024

Sol i Göteborg del II-Som vanligt...numera

Det var åter en solig dag när jag gav mig ut på promenad på förmiddagen. Hamnade till slut på Hisingen och Ölstugan kville där Tom, Jürgen och Björne anslöt på den soliga uteserveringen. En hel drös öl fick vi i oss. För min del: Third mate missing från Spendrups, DIPAn Really big bird från Trillium, The end från Omnipollo/Brujos, 100% natural max cuvée från Stockholm, Glo in i väggen TIPA, Dubbelnelson DIPA och Mellanmås DDH IPA. Alla tre från Stigbergets.

Vi gick glada i hågen bort till Rambergsvallen, men säg den glädje som varar i dessa kvarter. Bortahjältarna blev i vanlig ordning överkörda. Efter matchen tog jag och Tom oss tillbaka över Göta älv och snubblade över Tullen Lejonet på Friggagatan. Rätta mig om jag har fel men det är troligen den första baren i denna kedja. Inte så stort. Folktomt inne. Alla satt på i solen på uteserveringen och vi följde deras exempel. Ett par bärs hann vi trösta oss med. För min del: APAn Mango fandango från Spike och NEPAn Here comes the sun från Beerbliotek.

En kort promenad senare var vi framme på hotellet för att hämta ut våra bagage. I receptionen fanns en lokal, exotisk brygd i form av Maja pilsner från Majornas. Därefter tog vi en bil till stationen och det blev mest sömn hela vägen på tåget hem till ''Eken''. Marie var så vänlig och hämtade oss. En än gång frågar man sig, vad skulle vi där att göra?

Inga kommentarer: