onsdag 8 januari 2014

Öl i Australien del XIV-Sommar

 Jag inledde dagen med ett besök på sjöfartsmuseet där det var en utställning om vikingar. Det var bara bonus, huvudattraktionen var för mig såklart en gammal ubåt som man olikt den vi besökte veckan innan, fick gå ombord på.
Det var galet varmt och sommaren hade verkligen kommit till stan. En 40-minuterspromenad till The local taphouse (som vi även besökte i Melbourne) tyckte jag var en bra ide.

Där mötte Hedin och hennes kusin som bor i Sydney upp. En stor väl insutten tre (?) -våningspub där övervåningen bestod av en stor takterass. Tyvärr utan utsikt, men det gick att sitta i skuggan iallafall. Ett gäng öl fick man visst i sig också: Punch & Judy’s från Murrays, Hawaiian cookie golden ale från Illawarra, The punt från Pinchgut, Brownish bomber från Illawarra, Mosaic pale ale från Kooinda, Salty kiss från Magic rock. Jag har för mig det smakade bra förutom en av dessa öl som var riktigt hemsk, minns dock ej vilken.

Jag gick för att ta en liten siesta medan de satt kvar. Slank in på en koreansk restaurant där jag i väntan på att min mat skulle bli klar tog en OB Golden lager.

Andra halvlek ägde rum på hemtrevliga Royal albert hotel. En mycket trevlig bartender hällde upp följande brygder: Young henrys Hop ale, Nail Stout och 62 pilsner från Coopers. Bra över lag.

Vi hittade något sunkhak på ''hemvägen'' där en Nine tales amber ale från James squire avslutade kvällen. Det var säkert gott.
 

Inga kommentarer: