torsdag 9 januari 2014

Öl i Australien del XV-Sista rycket

Sista dagen gällde det att hinna bli så ''fucked up'' som möjligt på kortast möjligast tid inför den långa, men hemska flygresan hem. Vi hängde på låset till Royal albert hotel som besöktes kvällen innan. Ett par relativt snabba, pints var allt jag hann med. Synapse black saison från Doctors orders, Lupolado bock som var ett samarbete mellan Hargreaves Hill och brasilianska Bodebrown. Det hjälpte föga mot nykterheten.

Det var inte så vansinnigt dyrt med taxi till flygplatsen. Ynka 20 kg fick man ha med sig, bara att ''gilla läget''. På flygplatsen lyckades jag hitta en exotisk industrilager, Platinum blonde från Independent breweries. Lika gott som det låter.
Flyget  mellan Sydney och Bangkok var så glest befolkat att man kunde lägga sig. Det gjorde inget. Vid mellanlandningen i Bangkok var det 36 grader varmt... mitt i natten! Hemskt. Planet hem var knökfullt då mina kära landsmän av någon anledning verkar vara helt besatta av Thailand.

Sammanfattningsvis så var det en bra, men dyr resa. Jag fick lön den 25:e och den var slut den 1:a! Det kostar att ligga på topp tydligen. Light i Australien betyder lättöl. Hotel betyder pub (antagligen kan det nog även betyda hotell med). Glädjande mycket svag öl. Får nog säga att jag var glatt överraskad av standarden på de olika inhemska och nya zeeländska (som var väldigt vanliga) brygderna. Även naturen gladde. Var övertygad om att jag skulle bli uppäten av en giftig haj eller liknande, men det var helt lugnt. Thai air som jag aldrig åkt med förr levde upp till hypen och är nog mitt nya favorit-flygbolag. Stort tack till Hedin för lån av diverse bilder.
Snart så är det dags igen...

Inga kommentarer: