tisdag 12 mars 2019

Öl i Arizona del VIII-Sista dagen i Tucson

Jag åkte och handlade medan Tom låg kvar på rummet, vi sammanstrålade på Ten fifty-five brewing i centrum. Det var ännu ett ''korv-pairings-event''. Tre öl och tre olika korvsliders. Det blev även några bonusöl: Congress St. ale 5,2%, Xoxo coffee stout, La ferme, Hecate från Pueblo vida, ESB 2.0 och Refraction från Dragoon (som besöktes dagen innan). Jag var väldigt nöjd med både ''korvarna'' och ölen.

Ytterligare en pub som var en bryggeripub tills alldeles nyligen var nästa stopp. Borderlands som det hette kändes som ett väldigt passande namn, ölen bryggs nu på någon nybyggd productiion facility på ren svenska. Riktigt mysig lokal med en massa snygg/cool (eller så är jag bara hårdrocks-skadad) konst på väggarna. Tågspåret gick ett par meter från byggnaden så det märktes när tågen gick förbi. Några öl slank också ned i form av Tarta fiesta, Arizona ale och Amber trails.

Vi tackade för oss och gick vidare till Crooked tooth brewing. Lite bunkerkänsla över byggnaden, men även en uteservering på baksidan samt ett flipperspel. Antagligen världens störste hipster hällde upp ölen. Dessa var för min del Crocked Light och Lager de tucson.

En Lyft kom och hämtade oss till Arizona beer house. Ett riktigt grymt ställe. Bar och ölbutik i ett. Vi satt på uteserveringen med en food truck mitt framför näsorna. Ett pubquiz pågick inne och det var mycket folk en vanlig onsdag. Jag skulle egentligen inte köpa med mig något, men det fanns några flaskor som inte gick att motstå. Vi var kvar tills de stängde. På plats intogs: The Down Low ale 3,9% från Lagunitas, Nightwater black 5% från det för mig okända lokala Green feet brewing, Trappist ale 5,2% (ha!) från Sentinel peak, Vibes pilsner från Almanac och Stoutstanding från Dragoon. Över lag goda öl. Lyft ''hem'' i vanlig ordning. zzzzzzz

Inga kommentarer: