lördag 16 mars 2019

Städat kalas

Äntligen tog jag mig tid att besöka Ostfestivalen som gick av stapeln förra månaden. Precis som tidigare år ägde den rum på Münchenbryggeriet. Gick runt och provade en massa ostar av vilt olika standard och fick med mig en ansenlig mängd hem. Det fanns även öl under namnet Münchenbryggeriet som tydligen bryggs på plats. Jag hade tyvärr bara tid att ta en Winter lager.

Nästa stopp var Enskede värdshus där min brorsdotters 18-årsdag skulle firas. Buffe intogs tillsammans med Blue moon från Miller/Coors och deras egna Enskede bitter från Pklk. Stabil buffe, ölen tyckte jag inte om.

När vi kom hem därifrån delades en del flaskor hemma i form av Rye on rye on rye '17 från Boulevard, Drinking horn Cranberry mead, Carnegie porter '17 från Carlsberg Sverige, Remmarlöv Growers reserve, 3 fonteinen Hommage Bio Frambozen och Wheat ease från Avery; luktade lite gammalt och smakade inte helt färskt heller. Lite fruktig. Ok öl ändå. Och bra brygder över lag.

Inga kommentarer: