söndag 16 juni 2019

Öl i Virginia del IV-Buss&flipper

Precis som dagen innan både började (och slutade) så inleddes denna dag på Boulevard burger & brew. Vi hade lite bråttom, så det blev till att kasta i sig en burgare, shake och Chin music från det för mig okända Center of the universe brewing som ligger ett par mil norr om Richmond. En ok amber ale.


Det var dags för ytterligare en bussresa i RVA brewcrews regi. Mer folk på bussen den här gången än två dagar tidigare.
Första stopp var ett bryggeri med det något obscena namnet Lickinghole creek som verkligen ligger mitt ute i ingenstans, men det var ganska fint där. Själva huset var inte speciellt stort, men det var desto större på utsidan. På den spartanska uteserveringen intogs Uptown blonde och Scarlet honey som smakade bra.

Vidare så till Fine creek brewing company. Även det beläget mitt ute i obygden. Övernattningsmöjligheter finns och tydligen har de ofta bröllop där. Väldigt fint beläget. Vi slog oss ned på uteserveringen men jag fick snart fly in då det blev alldeles för varmt för denne frostbitne viking. De andra åt, men jag stod mig på burgaren sedan tidigare. Ölen här var hemska Patersbier belgian blonde och den fina Duffy's dry irish stout 4%.

Nästa stopp var Hardywoods (som ställde ut på SBWF för några år sedan) nybyggda pruduction facility (på ren svenska). Ett jättestort ställe med flipper, superhögt till tak och ett par food trucks. Åt något som inte var så fantastiskt och till  det Suncrush Cranberry som inte är Hardywoods öl, men som bryggs där.
Mercedes hade event där så den bjöd de på. Man tackar!

Inte så långt därifrån ligger bryggeripuben Kindred spirit brewing. Litet, men ganska mysigt. Någon låg och som i soffan, så lite för mysigt kanske... En öl hann vi med på uteserveringen. Blue raspberry wheat för min del.


Püttë och jag blev avsläppta på Circuit och Tony på hotellet. Jag har aldrig sett något liknande detta ställe. Massor av arkad- och flipperspel och ett underligt system med självbetjäning av öl. På så sätt kunde man själv bestämma hur mycket man ville ha. Det fanns även vin och Cider på ett antal kranar. Man fick ett kort som var kopplat till ens kreditkort varpå det drogs så mycket pengar man druckit för. För varje liter (?) man druckit fick man dock ''förnya'' kortet i ''baren'' så personalen kunde se att man var i stånd att dricka mer. Ölen hade olika literpris så klart.
Kul ställe. En hel drös med öl dracks det förstås. För min del: Bearliner weisse från Beale's, Otc pils från lokala Triple crossing, Supereight från Dogfish head, Extra plenty Hibiscus cucumber gose från Steam bell, Luponic distortion revolution no. 012 från Firestone walker, Honeyspot road IPA från Two roads, Benchtop Gong water, Ploughman's porter från Three notch'd och från samma bryggeri Jack's java espresso stout. Över lag bra öl. Kul och annorlunda ställe. Det fick räcka så denna långa dag.

Inga kommentarer: