söndag 2 juni 2019

Peking borta

Jag gick upp ganska tidigt och gick till Göteborg C. Därifrån tog mig en buss till ''Peking'' där det traditionsenligt blev ett besök på Saliga munken där en dagens gjorde följande brygder sällskap: Trip to the forest från det för mig okända strömstadsbryggeriet Fermenterarna, Echoes of vastness från Wylam och Ballast point Tart peach kölsch. Bra grejor.
Därefter blev det ett besök på bolaget samt ett par timmars turfande innan det var dags att checka in på det underliga boendet.
Jag gick återigen ut på stan, denna gång till ''Biskopen''. Hade konstigt nog aldrig satt min fot på just den här puben vilket gjorde att det var det 31:a haket i kedjan som jag besökte. Tyvärr var tiden lite knapp men en god nachotallrik med några öl hanns med iallafall. Stigbergets Pilsner, Red sky thinking från Fuller's/Harbour och Hoppy daze Nya carnegiebryggeriet. Ok brygder överlag.
Pre-game pint
Det egentliga besöket i den forna industristaden var som vanligt allsvensk fotboll. Och som vanligt blev det ingen trepoängare för mästarlaget på Idrottsparken vilket nu var fyra år sedan sist.
Efter matchen blev det bara en öl, Åbro Källaröl på Black lion.
Det fick räcka så för denna lilla utflykt.

Inga kommentarer: