onsdag 23 oktober 2019

Öl i Breda del VII-Fjärde besöket på De beyerd

Mitt uppdrag var slutfört och det hade blivit dags att bege sig hemåt, men det var åtskilliga timmar kvar tills det var dags att bege sig till flygplatsen.
Uppskattningsvis några minuter efter att De beyerd öppnat gled jag in och hälsade på de numera bekanta ansiktena där.  Slog mig ned i baren och fick förutom god mat även i mig: Eej kul (nej,verkligen inte) från det högst lokala och lokalpatriotiska Paoter gustaaf, Nognietnaar Huismus från det för mig okända amsterdambaserade Bird, Party on a jamaican beach från The musketeers (Troubadour), Kwaremont från De brabandere, Inkt vis [sic](bläck fisk) från De kromme haring, Black IPASaison in the abyss och Black sabbath från lokala Bliksem, bryggeripubens egna Tripel, APA och Dubbel. Över lag fina brygder.

Man var med andra ord med i fin form när tåget söderut till Zaventem bordades.En behaglig dryg timmas resa ned till Belgien. På flygplatsen fortsatte förberedelserna inför flygresan med  Bertinchamps Brune, St hubertus Triple Blonde, St hubertus Triple Ambrée och St hubertus Blanche. Alla tre från Du bocq. Det smakade bra och bra priser för att vara en flygplats dessutom.
Kände verkligen att jag maxade hemresedagen. Sammanfattningsvis nöjd med resan, men alltför många gånger beställdes inhemska flasköl in som hade ett bra tag kvar på BFdatumet som ändå smakade gammalt. En svår balans för bryggerier kan jag tänka mig.

Inga kommentarer: