måndag 23 mars 2020

Öl i Essex

Det blev ~en timmes sömn sedan var det bara att gå ut i ösregnet till en buss som tog oss till en tågstation där tåget till flygplatsen skulle gå.
Vi satt mest och sov men kom av på rätt station. Vad som inte kom av var mitt handbagage som låg kvar på hatt/bagagehyllan med ipad, anteckningsbok (därför inga tasting notes från denna resa), allt jag köpte med mig som inte var öl+att själva väskan var ny. En fantastisk start på dagen m a o.
Jag tröstade mig med ett par fulöl på flygplaten i form av Tiger 4,8% från Singapore brewery och Mahou Cinco estrellas. Lika gott som det låter.

När vi äntligen (flyget var sent) kom tillbaka till Stockholm gick vi och åt på en halvfancy asiatisk resturant på Vasagatan. Helt ok mat och till den Kirin Ichiban. Den var faktiskt ok.
Därefter tåget hem. Färdigölat för denna gång.

Inga kommentarer: