söndag 15 mars 2020

Öl i Hampshire del I-Halvhjärtat festivalande

Majsan och jag begav oss tidigt en morgon till Arlanda där ett par frukostöl intogs i form av Pistonhead Kustom lager Cascade och Daura damm från Grupo estrella. De var ok faktiskt.
Ovanför faten satt en reklambanderoll för en annan festival.
Ett par timmar senare landade vi på Gatwick. Planen med att flyga till just den flygplatsen var att det går direkt-tåg till Portsmouth. Dock var det omfattande banarbete denna lördag och vi fick byta tåg och perronger (med stora väskor) två gånger.
Till slut kom vi äntligen fram till Portsmouth & Southsea railway station och kunde gå och checka in på hotellet.
Strax därefter tog vi oss med färja till Gosport där det handlades lite lokala brygder på utmärkta (för att vara något man bara snubblar över i en småstad) 33 bottles. Trevlig affärsinnehavare.
Nästa stopp var bryggeriet Fallen acorn som höll till i något slags garage/lagerlokal där det ställts upp bänkar och bord. Det fanns även ett mer ombonat mindre rum att sitta i. En väldigt trevlig bryggmästare/bartender, andra kul gäster och goda öl gjorde att vi blev kvar betydligt längre än vad som var planen. Frun var i det närmaste lyrisk över deras imperial stout och tog ett par glas av den. Jag nöjde mig med bittern Twisted oak, Hole hearted golden ale, pilsnern Double tide, Expedition IPA, Pourquoi si bleu (en blåbärs-saison som var ett sammarbete med det för mig okända Black storm beläget ett par mil söder om Newcastle) och Leben auf märzen.

Vi tackade för oss och gick i regnet till en Camrafestival i närheten. Det var sista dagen/timmarna på festivalen och det mesta var slut men jag hann iallafall med Art of t från Red cat, Hip hop från Langham, Yul från Little monster, Sarva 4,5% från Bowman och Urban island New england.
Det var inte någon trängsel direkt. Vi snackade med trevliga funktionärer och gjorde tydligen ett så pass bra intryck så att vi fick åka gratis taxi hem. Which was nice.
Det var två mycket möra resenärer som gick till sängs den kvällen. Jag hade inte gått och lagt mig natten innan ens. zzzzzz

Inga kommentarer: