torsdag 26 mars 2020

Öl i Kville

Jag började dagen med en ordentlig turfpromenad och mötte upp Tom på Tullen på Sveriges femte största ö. Ganska mycket folk denna söndag eftermiddag. Trots detta var servicenivån hög. Ganska mysig lokal med högt till tak.
Anledningen till vårt besök i Göteborg var att det var cupmatch på närliggande Rambergsvallen (som vi sa på min tid), dock inte mot Häcken som man skulle kunna tro utan det var ÖIS som av någon anledning spelade där. Ett par öl hann vi med innan avspark. För mig Sombrero berliner weisse från Duckpond brewing (aka Mikrofonbryggeriet) och Bastard India Pale Lager från det för mig okända Subbe bryggeri från Varberg av alla ställen.
Som tur var för våra bortahjältar räknas självmål också...

Efter matchen gick vi tillbaka till Tullen och satt där åtskilliga timmar och firade segern. Så pass länge att jag hann beställa in mat två gånger. En del öl hanns så klart även med. För min del gosen Miss maplelicious från Fermenterarna, Dugges Porter, Cherry bubblegum från Duckpond, Puffed out från Odd Island/Duckpond, APAn Kokopelli från Omnipollo och Stigbärets Morgonsuris från Stigbergets / Morgondagens.
Bra öl över lag och en trevlig eftermiddag/kväll.
Vi tog spårvagnen tillbaka till fastlandet, hämtade våra väskor och hoppade på första bästa tåg tillbaka till huvudstaden. Tom tog några tågöl, men jag avstod då det hade blivit rätt mycket av den varan den veckan.
Ölande i sju städer på lika många dagar räckte.

Inga kommentarer: