lördag 19 mars 2022

Öl i Vejle del II-Mission accomplished

Hade inte så mycket tid denna dag. Drog en kortare turfrunda, åt brunch (om man ska sätta etiketter på måltider) på ett cafe. Där fanns även ett par exotiska brygder i form av Albani Mørk mumme och Affligem Dubbel. Jag hämtade bagaget och hoppade på tåget igen. Denna gång 24 mil österut till Kastrup.

...där Mikkeller har en bar. Antagligen den bästa bar jag sett på en flygplats... och mittemot den har de ett ramenställe. Tog mig vatten över huvudet där och tog en (god) rätt med styrka 4/5 som var för stark för mig, men dumsnål (och hungrig) som man är fick jag i mig den och ett par öl. Vault city OJ IPA Citra & enigma och sessionIPAn Lumina från Siren. Sammanfattningsvis bra tre-flugor-i-en-resa med ett par festivaler i Köpenhamn och Danmarksmedaljen på Turf.

Inga kommentarer: