lördag 10 december 2022

Öl i världens vackraste huvudstad del III-Mel's

En rejäl turfrunda hann jag med på förmiddagen. Hämtade sedan min tunga väska och begav mig till Mel’s craft beers & diner. Stort ställe med uteservering och digert ölutbud. Där intogs: Bitta von tresen pils från det för mig okända och lokala Mutter milch, No. 1 pale ale från Schleppe, IPAn Beer for peace från ukrainska Underwood, IPAn Common guitarfish och Humphead wrasse cold IPA. Båda från Bevog, Chouffe Houblon IPA, Tropical torpedo från Sierra nevada och Leann folláin extra irish stout från O'Hara's. Det mesta smakade bra.

Det finns ett dyrt tåg motsvarande Arlanda express i Wien, där kunde man checka in sitt bagage redan i stan om man hade biljett till tåget i fråga. Väldigt smidigt att slippa släpa på det tunga aset. Det funkade dessutom. Väl framme på flygplatsen hann jag med ett par mer eller mindre exotiska öl från lokala jättefabriken Ottakringer i form av Dunkles Zwickl och Bio-zwickl. Hemresan var inte mycket att orda om i övrigt. Bra resa och skönt att komma bort från allt och alla ingen nämnd ingen glömd. Det sämsta var nog att det var lite varmt när jag anlände Zagreb, men åker man till ett medelhavsland på sommaren får man faktiskt skylla sig själv.

Inga kommentarer: