måndag 5 december 2022

Öl i Zagreb del II-Ambassadröstning

Beertijas uteservering är utsmyckad med musiker.

Jag började föga överraskande med att ta de sista zonerna som inte redan var mina. Därefter begav jag mig till ambassaden (som var knepig att hitta) för att rösta. Efter att jag gjort min medborgerliga plikt kändes några öl välförtjänta. Precis som dagen innan blev det ett stopp på avslappnade (inte dålig service för det) Beertija. Dessa brygder intogs på uteserveringen: Plavuša blonde ale från det för mig okända Brlog zadružna pivovara beläget 29 mil söderut. Lager boy czech lager från Saperlot, Angeluš Lager, Merkat golden ale från Zeppelin, Zeppelin Pilsss och slutligen IPLn Hladno pivo och sessionIPAn Sretno dijete. Båda från Medvedgrad. Inte fantastiska, men heller inga riktiga bottennapp.

Precis som dagen innan blev det halvtidsvila innan det var dags för Valhalla igen. Där fanns det nämligen wifi och det var dags för målfest i Cupen. Det var en fröjd och segern firades med: New england pale ale #09 från Garden, NEIPAn Beer bash Nova runda/Fuerst wiacek, Ayinger Lager hell, Nova runda APA, Würziges export från Riegele och Bunny passion från Zmajska. Hängde med den olokale kroaten från kvällen innan. Fina öl.

På vägen hem blev det ett depåstopp på något cafe för en fulöl vid namn Pan lager från Carlsberg Croatia. Det fick räcka för denna dag.

Inga kommentarer: