torsdag 22 december 2022

Skåne open

Direktör Knegoff hälsar.

Jag hade åkt ned till Malmö sent på fredagen nykter och skötsam. Efter en god natts sömn och hotellfrukost gick jag till bolaget och provianterade inför helgens äventyr. Anledningen till besöket i det sydligaste av landskap var Turftävlingen Skåne open. Det gick inte särskilt bra för min del. Jag deltog bara i till-fots-tävlingen så det fanns gott om tid att byta om mm. medan de andra cyklade och simmade/vadade. Men inget att deppa för jag hade lite tid över och stapplade (ledbruten) upp till ''Biskopen'' vid stationen. Ett par välförtjänta brygder intogs i form av Neon IPA från Nya carnegiebryggeriet och Sunny little thing citrus wheat ale från Sierra nevada. Ok öl.

Sen blev det en promenad på 4 km i totalt ösregn till grillplatsen på stranden. Det var trevligt när jag väl kom fram och lite nyinhandlad men kall alkohol fick man i sig också i form av Sunnan '12 från Mjödhamnen och Streetlab lager från Sibbarps avslutade... iallafall det exotiska ölandet.

Dubbeldragspel!*mind blown*

Inga kommentarer: