tisdag 8 augusti 2023

Öl i Bristol del IV-Regn,katter&visning

Det var ett ihärdigt regn och av någon anledning tog jag inte med något paraply på min turfpromenad. Jag sökte skydd på en pub långt från centrum. En Adam henson's Rare breed 3,8% från Butcombe som var helt ok intogs i den folktomma puben.

Regnet hade avtagit något när jag hittade en buss som tog mig till centrum där jag mötte upp frun på Bag o’ nails. Det här var inte vilken pub som helst. 14 katter bor där. De sover på baren och lite överallt. Som tur var var jag förberedd på detta och hade proppat i mig allergimedicin. Det luktade som tur var inte som man kunde föreställa sig därinne. Inget stort ställe men ölsortimentet var desto större. Jag fick i mig: Piney sleight session IPA från det för mig okända Cheddar ales beläget fyra mil söder om Bristol. Technicolour beat session pale från Twisted wheel från Arbor, Inaudible hazy pale ale och Mr. logistics modern bitter. Båda från Vibrant forest, Mini milk session stout, Wildcat new england pale ale, Talus in wonderland american pale ale. Alla tre från Arbor. Verkligen gott öl där.

Vi hoppade på oss en buss som tog oss i rusningstrafiken till Wiper and true brewing co där det var visning på gång. Stort och modernt ställe med brygghuset väl synligt från baren. Utanför i regnet (vad annars?) stod en food truck med underlig men grymt god mat. Jag åt två gånger till och med. Öl då? Jo dessa för mig: APAn Temple tree, red alen Simcoe and rye, York street helles, Plum pudding porter 5%, IPAn Sundance och IPAn Jupa från Five points. Väldigt stabila öl. Där vet de vad de gör. Det hade varit en lång dag och vi åkte bara hem och sov efteråt.

Inga kommentarer: