fredag 25 augusti 2023

Öl i Norfolk del V-Cheryl's Cheesetour

Efter lite turfande mötte jag upp Hedin i en delikatessbutik med främst lokala produkter. Anledningen till detta besök var att vi hade bokat in en ''ostvandring'' på ren svenska. Och världen (eller åtminstone Norwich) är liten skulle det visa sig för hon som hade hand om den var med på bar-rundan kvällen innan. Det var väldigt trevligt med en stadsvandring men mycket historisk info och ibland stanna för att äta ost på olika ställen. Det hela avslutades på ett gammalt cafe som hade en del exotisk öl som jag såklart kastade mig över. Dessa var: Rorschach stout från Mrwinter's, Bluegrass lemongrass summer gose från Ampersand och från samma bryggeri Milton vienna lager.

Det var hemresedag och vi tog oss med tåg tillbaka till flygplatsen där det fanns tid för en god Black jack porter från det för mig okända Flack's brewery beläget 14 mil sydväst om London. Fish n chips till som smakade så illa att ett hungrigt matvrak som jag inte ens fick i mig det. Man får trösta sig med att det var på en flygplats så det var nog billigt... Hemresan var inte mycket att orda om. Sammanfattningsvis en kul resa med en hel del turfande och mycket real ale.

Inga kommentarer: