lördag 14 mars 2009

Öl i Birmingham del III-Flygplatsöl



090311: Packade ihop mina grejor och checkade ut. Stegen styrdes mot en lokalbuss som skulle gå till flygplatsen. Väl framme märkte jag att min telefonladdare med adapter inte var med. Det var bara att släpa den bok och ölstinna väskan tvärs över stan fram och tillbaka igen för att hämta dom. Väldigt störande, men vad ska man göra?
Den försenade bussen åkte bl a. förbi St.Andrews på väg mot flygplatsen.
Lite chips och läsk intogs innan jag hittade Weatherspoonspuben som låg en trappa upp. En välförtjänt pint Ruddles Best från Greene king smakade mest metalliskt. Inget vidare.
Brunel IPA från Butcombe smakade inte särskillt mycket IPA, men ändå ganska gott. Lång besk eftersmak.
Efter detta trodde jag det var färdigölat för denna gång, men icke!
''Bakom'' incheckningen såldes flaskor med Freedom Organic lager. Har de i amerikansk humle? Tycker mig känna någon smak man förknippar med ''APor''. Väldigt mycket kolsyra. En besvikelse som jag nästan fick stressa i mig.

Inga kommentarer: