tisdag 4 mars 2014

Öl i Berkeley del I-Sour and wet

Vi begav oss på förmiddagen med tunnelbana nordost till Berkeley. Precis som sist vi var på SFBW var det Sour sunday som hägrade.
Det  är en festival som hålls på bryggeripubarna Triple rock och Jupiter i de centrala delarna av denna studentstad. Ena hälften av festivalen på Jupiter hölls utomhus... i ösregn, dessutom fick man köa ganska länge ute i regnet för att komma ''in''. Nio av oss tio svenskar (jag var den enda som inte var från Uppland) som var på besök för SFBW hade hittat dit. Vad fick man i sig för godsaker då? Jo: Late for work från Marin, Farmers reserve 3 från Almanac, 2 Candle från Drakes, Puckersmith också från Drakes, Vieille artisanal saison Cranberry and spice från Crooked stave, Tartare från Bear republic och Just enough rope från Moonlight. Även några av Jupiters egna öl slank ned: Pilsener, Kolsch och Helles lager. Helt ok har jag för mig.

Vi tog en paus i festivalandet och besökte Bobby g's, precis som sist. Lite käk och någon öl (undrar vad!) fick man i sig.

På Triple rock-delen av festivalen var det mest europeiska suringar. Inte så intressant för oss m a o. Ett par fick man i sig iallafall. Friska från italienska Barley och Professor fritz briem Grodziskie. Även en av Triple rocks egna drack jag. Nämligen Tree frog ale. Det var säkert gott.

Jag drog lite tidigare än de andra. Men vi strålade samman på City beer för några öl till. För min del: Bang on! 5,3% från det för mig okända Gigantic, Loma prieta från Beachwood och Foam top cream ale, ävet den från Beachwood. Bra över lag har jag för mig.
Tror de andra drog vidare någonstans. För min del fick det räcka  för denna dag.

Inga kommentarer: