onsdag 26 mars 2014

Öl i Newark

Jag fick att ta taxi 4:30 till flygplatsen. Inte lika jobbigt som det låter.
Väl framme på SFO fick de ej servera alkohol före klockan 6 i ''Land of the free'' så man fick nöja sig med vatten och bröd.
På mellanlandningen i New Jersey gjorde jag mitt bästa för att hälla i mig så mycket exotisk öl som möjligt. Hittade följande: Allagash Tripel, Samuel adams Cold snap, Kane ''IPA'', antagligen var det från Head high.
Varken på boardingkortet eller på departures-skärmarna stod vilken terminal jag skulle åka ifrån (detta gällde alla SASflyg, inga andra bolag). Skitdåligt. Fick luska lite på egen hand, ta tåg till en annan terminal och hann precis fram till gaten innan den skulle stänga. Puh!
Planet var så glest besatt att man kunde ligga raklång på ett ''fyra-i-rad-säte''. Mycket bra.
Vid hemkomst var det bara att packa upp alla godsaker man fått med sig hem.

Inga kommentarer: