tisdag 16 juli 2019

Öl i North carolina del V-SKOJ

Ett par dagar tidigare hade jag varit och ''recat'' på det lite udda stället Common market och det visade sig att det serverades alkohol löjligt tidigt och att det fanns klockrent wifi. Anledningen till detta var att det var allsvensk fotboll som stod på schemat. Matchen gick åt helvete och jag fick trösta mig med följande brygder: Sycamore Strawberry lemonade gose, Green hornet från New holland, Key lime pie gose från Westbrook, Sunshine gose från det för mig okända lokala Birdsong brewing co, Copperline amber ale från Carolina Brewery, Bonedagger APA från Burial (som vi besökte för fem år sedan) och Juicy IPA-Version 3 från Untitled art. Ok öl över lag.
I baren satt en annan snubbe som började snacka med mig i halvtid. Han var där för att ta några öl innan jobbet (som man gör) och var riktigt trevlig. Timmarna gick och vi stack hem till honom och hans frus hus som var väldigt nära. Jag tog en halvtidsvila på deras soffa och hängde sedan med till hans jobb vilket var en ganska stor restaurang i närheten med tre våningar. Han hade kul kollegor.
Utsikt från Peculiar rabbits tak/terass.

Ett band på Legion, med en Shatner-look-a-like på sång.


På det här stället fanns ett överraskande stort ölsortiment som jag dök ned i. Fick i mig: Pineland pale ale från Railhouse, Carolina light från Southern range, Red oak Amber lager, Shiner Lemon pils, Zest-a-peel från Triple c (som vi var på dagen innan) och Snowdrift vanilla porter från Leinenkugels. Inga vidare öl, men väldigt kul.

Behaglig väderlek
Jag och en annan gäst gick sedan vidare till närbelägna Legion brewing. En Project pils fick räcka där. Ett band spelade där och sångaren såg ut som William Shatner.

Började dra mig hemåt med buss och tog ett depåstopp på Rí rá precis som kvällen innan. Hop, drop ‘n roll IPA från Noda avslutade denna långa, underliga men framför allt roliga dag. God öl.

Inga kommentarer: