måndag 22 juli 2019

Öl i Virginia del VII-Flygplatsöl

Gjorde en sista invägning och det visade sig att min väska hade lite övervikt. En flaska Twin leaf MDXXI imperial mexican chocolate stout fick man ''tvinga i sig'' på rummet.
Vi hoppade in i bilen och åkte de 14 milen söderut till Leesburg VA och det underliga stället Phase 2/Brew loco. Ett litet cafe med ett väldigt litet bryggeri och en hembryggarbutik i ett. Bryggmästaren (antagligen den minsta professionella bryggare jag sett) som var mycket trevlig och hon visste uppenbarligen vad hon höll på med. De två ölen jag fick i mig var dyra, men också väldigt bra. Bagel run och Sibling rivalry.
De hade även något som jag aldrig set förut, en wall of fame där man fick sitt namn på väggen om man drack det sista ut ett fat. Ledaren hade sju stjärnor efter sitt namn... Både brorsan och jag kom upp på väggen.

Efter några mil till var vi tillbaka på flygplatsen där denna lilla tur började ett par veckor tidigare. ~160 mil och 30 nya bryggerier under bältet blev facit.
Jag och vår norrländske kamrat letade upp en väldigt trång pub på flygplatsen för några avslutande brygder. Legend brown ale, Eight point IPA från Devils backbone och Old bust head English pale ale. Det smakade bra och gjorde antagligen flygresan lite mer uthärdlig.
Vid mellanlandningen på Heathrow var man inte så ölsugen, det var bara hemmet som hägrade.
Bra resa och kul att få besöka den exotiska delstaten Virginia.

Inga kommentarer: