torsdag 18 juli 2019

Öl i Virginia del V-Roanoke

Soligt när vi började vår färd norrut. Efter 30 mil var det dags för ett lunchstopp i Salem VA (OBS detta är ej ''häx-salem''). Bryggeripuben vi egentligen skulle gå på hade brunnit så istället gick vi på Mac and bob's Restaurant på samma gata. Inte världens modernaste inredning, maten var inget vidare men servicen gick inte att klaga på. Jag intog Coal miners dodder från det för mig okända lokala Parkway brewing company och Son of a peach från R.j. rockers. Jag var inte så förtjust i någon av dem.
Ja det är banken!


Nästa stopp var en mil österut på Soaring ridge craft brewers i Roanoke där jag blev avsläppt. Gubbarna åkte och checkade in. Ett överraskande stort avlångt ställe med stor uteservering i solen. Det var dock på tok för varmt för mig, jag slog mig ned i baren istället och hällde i mig: Tinker creek Kölsch, The ridge fizz, White daisy, White top white ale, Hoptical dream IPA och Virginia creeper. Inte så märkvärdiga öl över lag.
Verkligt avslagen stämning här denna varma söndag. Eventuellt var det något evenemang kvällen innan.

I solnedgången gick jag till centrum och Deschutes utpost i Virginia. En liten, men ganska mysig pub med trevlig personal och god öl. De stängde tidigt, men jag hann iallafall med Marionberry lavender sour, Da shootz! och Thai chili ginger sour.
Sen var det bara att gå hem genom den behagliga vårkvällen och lägga sig på vårt stora men slitna hotell.

Inga kommentarer: