söndag 21 juli 2019

Öl i Pennsylvania del II-Desperate pitcher

Udda ölkranar
Gubbarna åkte till en marknad, medan jag låg kvar på rummet och så småningom tog en Uber till centrum för lite shopping.
Gick sedan i den strålande middags-solen in på Molly pitcher precis som dagen innan. Blev sittandes där åtskilliga timmar. Gubbarna anslöt efter någon timme. Maten var liksom dagen innan väldigt fin. Första gången jag åt soppa i brödskål. Otroligt gott. Ölen för min del denna sittning var Patriot pale ale, The minuteman, Molly's "lighter" lager, Powder horn porter; inte alls stiltypisk. För fruktig. Som en dålig ESB fast svart. Mer malt tack! Milk stout, Redcoat ESB, Pb&j porter; arom av jordnöts-smör, mörk malt och lite rök. Kolsvart. Smakar mest jordnötter. Jag kände inget av bären som ska finnas i brygden. Något jordig. Peanut butter porter; ''mindre'' än den med bär. Slutligen Belgian pale ale; ''hazy'', med frisk fin arom. Smakar inte belgiskt utan mer som NEIPA. Bra balans.
Old oumberland county prison
Gubbarna åkte ''hem'' medan jag gick vidare till bryggeripuben Desperate times. Ganska mycket folk på detta tyskinspirerade ställe. Black forest, American lager, Irish red ale och German pilsner 5,5% gjorde resans sämsta mat sällskap.
Uber hem. God natt!


Inga kommentarer: