onsdag 17 juli 2019

Öl i North carolina del VI-Tre bryggerier,men bara en visning

Denna mulna dag började med att jag mötte upp medresenärerna på Noda brewing company på Tryon street där det var visning som vi hade bokat in oss på. Ett stort typiskt amerikanskt ställe med en stor trädgård och parkering i anslutning.
En helt ok visning. Inget kök fanns, men en utmärkt food truck stod utanför så man fick fylla på tjockmagen. Flera öl hanns även med i form av Cavu, Layover lager, Super jam, Woody & wilcox hop experiment (undrar vilken), Woody & wilcox’s hop experiment #15 Mandarina bavaria och Par 4. Inte så märkvärdiga öl.
Visning på Noda

Lite priser på Olde mecklenburg

Det var även en annan visning denna dag på andra sidan stan på The olde mecklenburg brewery dit vi åkte bil. Men det var ingen visning trots att vi hittade någon lapp där på stället om att det skulle vara det. De gör allt för att verka tyska här på vad jag misstänker är ett av delstatens största bryggerier. I en stor ölhall slog vi oss ned och åt något väldigt tyskt, minns inte vad, men det var säkert gott. En stor biergarten fanns också, men regnet hängde i luften så det fick vara. Ölen för min del var Capt jack pilsner, Munzler's vienna lager, Copper altbier och Früh bock. Inte fantastiska brygder.

Gubbarna åkte vidare någonstans medan jag gick till Sugar creek brewing company ett stenkast därifrån och slog mig ned i den moderna baren och blev sittandes resten av dagen. På tvn gick en säsong av The office som jag inte sett. Lilla julafton m a o. Raspberry white, Pilsner 4,8%, Pale ale, Porter, Mocha java porter och Snake chaser red ale. Bra öl över lag.
Det fick räcka så för denna dag.

Inga kommentarer: