söndag 30 januari 2022

Öl i Kreutzberg del II-Fruktlös wifijakt

Tony skulle på någon utställning innan han åkte hem medan jag tog mig bort till ölbutiken Lager lager för att fylla på bagaget på allvar. Drack en Rollberg Rot under shoppingen som man kan göra i civiliserade länder. Helt ok öl.

Flyg!...luftballong!

Efter att släpat den nu mycket tunga väskan till boendet blev det lite vila innan jag begav mig ut igen. Hungrig hade man blivit och inte långt bort låg ett steakhouse... där de inte tog kort. Vem går omkring med ''steakhouse-cash'' på sig? En pilsner vid namn Kreuzberger Tag hade jag råd med iallafall som bukfylla.

Efter en bit kom jag fram till ett utomhus-foodcourt där något lättare intogs tillsammmans med en Oberdorfer Helles från Allgäuer brauhaus. Helt ok mat och öl.

Var på väg till Monterey bar. Hörde mig för innan om de hade wifi men fick till svar att de inte ens hade öppet (trots att det stod på deras hemsida att så skulle vara fallet). På Brlo visste jag sedan tidigare att det finns wifi, men de visade sig ha bytt öppettider sedan research gjordes. Anledningen till jakten på nät var allsvensk fotboll. Fick helt enkelt köpa med någon mat till rummet nöja mig så.

Öst möter väst.

Efter matchen blev det en lång promenad till det mörka skyffet Schoppe taproom där det var gott om plats. Några segeröl hanns med :Hoppy schoppy pilsner, Juice och Fresh & new nr.2 wit. Något slags tåg tillbaka ''hem''.

Inga kommentarer: