torsdag 3 februari 2022

Öl i Mitte

Gick som vanligt ut och turfade efter den utmärkta frukustbuffen i solskenet. När jag kom tillbaka var det dags att checka ut och bege mig. Till Brewdog igen närmare bestämt. God mat och god men ganska stark öl intogs. Bärsen var: Silk road, Mallow laser quest, Popihn NEIPA DDH Citra Mosaic, Patternist och The time it takes to grow. Båda de sista från det för mig okända walesiska Polly's brew co. Alla fyra ölen var ''NEIPor''! Fantasifullt, men det är väl det som säljer antar jag.

Tog tåget ut till flygplatsen utan konstigheter. Där ''avnjöts'' en König ludwig Hell vilket blev resans sista öl. Sammanfattningsvis (som vanligt) en bra resa med mycket öl och turf. Det är verkligen skillnad på ölscenen i Berlin och Franken men jag uppskattar både det moderna och traditionella så det är dumt att klaga.

Inga kommentarer: