lördag 5 februari 2022

Födelsedagsbarnet vann

En av svågarna fyllde år så vi tog med en massa imperial stouts till honom och provade lite. Det här var vad vi kom fram till:

Untitled art/Hubbard's cave Black forest cake smoothie 11 poäng

Stigberget Trouble sleep                                          11 poäng

Mikkeller Stroop kid shake                                          10 poäng

Buxton/Omnipollo Coward                                          7  poäng

SMF Kingdom of Brandbergen                                         5  poäng

Great divide Maple pecan Yeti                                         5  poäng

SMF Latte mamma                                              4  poäng

Brewdog Dog j                                          4  poäng

Örebro brygghus The try out's                                         3  poäng

Gänstaller Onyx                                                 0  poäng

Vinnarölen.

Mycket svarta godsaker denna afton. Skulle säga att de tre främsta var i absolut toppklass, mer svajigt under dessa brygder.

2 kommentarer:

Victor sa...

Tjena

Interessant test. Flera jag inte hört talas om. Nu vet jag ju dessutom vilka jag ska sikta in mig på ;) Gött att en göteborgare är i topp!

Jag har helt nyligen startat en blogg om hantverksbira. Du får gärna lägga med den i din bloggsamling eller länka till den. Jag ska under veckan skriva ett inlägg och länka till din blogg.

https://vicke76.wixsite.com/hantverksbira

Skummande hälsningar!

// Victor

Jonas sa...

Kul!
De flesta var nog inhandlade utomlands och det är svårt nog att hålla koll på vad bolaget kommer med nuförtiden så det är fullt förståeligt. Länken är först och främst till-lagt til (den långa )att-göra-listan, men den dyker säkert upp i min bloglista såsmåningom, bara den är aktiv så. MVH