tisdag 15 februari 2022

Öl i Karlskrona del II-Nördig födelsedag

I vanlig ordning blev det en turfpromenad på förmiddagen. Efter att jag checkat ut från boendet intogs en pizza innan det var dags för dagens stora begivenhet. Marinmuseum. Ett museum jag velat besöka sedan 90-talet, men Blekinge är inget man direkt har vägarna förbi. Det levererade verkligen och ett besök rekommenderas starkt. Hungrig och törstig hade jag blivit av att vara kulturell så det var dags att anamma pubkulturen på The fox and anchor. Liknande det som finns i Halmstad, men här i Karlskrona bryggs inget. Ganska stort ställe, men inte så mycket folk denna tisdag. Som jag minns det var maten bättre än ölen. De var i  allafall: berliner weissen Dugges Orange, Free falling pale ale från Sigtuna, Bernard Lager, Three towns premium lager och Bianca Limoncello lassi gose från Omnipollo. Jag tackade för mig och hoppade på en buss till färjeterminalen och borda en båt. Ombord var ölsortimentet ett skämt som väntat så det var bara att äta och lägga sig och förhoppningsvis vakna utvilad dagen därpå.



Inga kommentarer: