måndag 14 februari 2022

Öl i Karlskrona del I-Helkväll på Biobaren

Hej då jobbet!

Det var äntligen dags för en riktig soloresa. Började med ett riktigt skrovmål på KFC i Bromma innan jag gick bort till flygplatsen och checkade in. Flygturen tar en dryg timme ned till Ronneby/Blekinge. Glest besatt ombord. Det gick snabbt att få väskan och en minibuss stod utanför den lilla terminalbygnaden och ville bara ha 100:- till centrala Karlskrona. Inget att klaga på så långt. Soligt men lite blåsigt var det när jag blev avsläppt i centrum. Gick på bolaget och inhandlade lite lokala brygder innan det var dags att checka in på boendet.

Det var bara att lasta av innan jag gick ut igen till Biobaren och blev sittande där hela kvällen. Stort burk/flasksortiment, mest inhemskt, men knappt något lokalt. Ung men trevlig bartender. Inte så mycket folk en måndag. Tror jag åt hamburgare. Ölen var iallafall: surölet Daydream från Ten hands, glutenfria APAn Zero-g från Mikkeller, Lush raspberry & lime berliner från Amundsen, IPAn Orange velvet från Lervig, Fifty fifty salty licorice and raspberry sour från Dugges, Frapufino session pastry stout från La pirata/La quince och Klackabackens Hallon berliner. Dead head candy weisse och Iskall pilsner, båda från Morgondagens bryggeri. Slutligen ett par goses från Duckpond: Dippididoo och Darkwing 6%. Uteslutande 33:or. Vad jag minns var det inga stockholmspriser som störde upplevelsen. Överlag väldigt fina öl. Ett besök rekommenderas om du gillar surt. Inte långt att vingla ''hem'' efteråt.

Inga kommentarer: