torsdag 26 april 2007

Gårdagen


Jag skulle till sta'n för att köpa spel&till Gullmars för att gå på bolaget.Vilken utmärkt ursäkt för en snabbvisit på Akkurat.
Efter lite strul var man så åter igen där.Som oftast blev det en bitter till att börja med nämligen Mauldons Dickens en vår-seasonal tydligen&mycket passande i mitt tycke. Bärnstensfärgad&med en trevlig efterbeska. En liten rolig episod är att när jag sitter där i godan ro kommer en inte helt hetrosexuell yngling fram till baren&frågar;''-Har ni den här Pale ale?''Vilka som skulle ha bryggt den hade han inte riktigt koll på.Det kan bli svårt då...
Jag gjorde mitt bästa för att hålla mig för skratt& beställde en Beck's Pilsner.Inte Beck's från Bremen utan det1429gånger mindre(har räknat!)från Bayern.Det var väl bättre än något från sin nordtyske namne,men inte särskilt upphetsande.Därefter blev det en kortare tunnelbaneresa till Spelbiten nere på Ölandsgatan där spelen
Silent hunterIII+utbyggnaden U-boat-battle in the Mediterranean
NFS-UndergroundIIsamt
Worms3D inhandlades.
Har inte hunnit spela något av ovanstående ännu,men dom funkar säkert inte ändå.
Så vidare till bolaget på Gullmars'.Jag brukar ju gnälla på''gröna skylten''allt som oftast,men en sak som är bra är deras hemsida där man kan se hur mycket av vad som finns var.Det brukar stämma.Så ej denna dag.''Nya''Carnegie köpte jag dock som tänkt några flaskor av.Har lagt en på lagring.Se'n fick det bli ett gäng Achel Brune som avsmakas i skrivande stund.Mörkt rubinröd&som vanligt när det är trappistöl,väldigt mycket skum.Fruktig.God förstås,men jag gillar Blonde8klart bättre.

Inga kommentarer: