söndag 7 oktober 2007

Ja!Arms!

Efter att jag&Majsan hade varit på bio igår gick vi till nya Bishops arms beläget i det gamla fulhaket Tre remmare's gamla lokaler.Det såg ut som vilket Bishop arms som helst,fast med tre ölkylar istället för två som brukligt är.Så långt allt bra.En pint Höstrusk beställdes,vilket tog slut mitt i hällningen.
På Akkurat brukar dom bjuda på sådan öl, men inte här. Istället fick det bli min nya favorit från förra helgen Sierra Nevada Anniversary-ale. Lika god som jag mindes den.Priset var dock mindre angenämt. 99:- för 355 ml 5,9%-igt öl. Hutlöst. Men det skulle bli värre. Personalen verkade inte ha någon koll på öl, än mindre på var de olika flaskorna stog. Men det är ju nyöppnat så det blir nog bättre med det. Enligt Främjarnas publista ska dom ha 200 flasköl. Trots detta finns ingen ölmeny... I skrivande stund finns det inte ens på deras hemsida.
ÖIS tittar i kristallkulan&ser att dom kommer stå med en hel del gammal öl i kylarna då de flesta människor inte har blivit utrustade med min otroliga falkblick ej ser vad som står på flaskorna.
Prettyboy anslöt också&tog''några''öl.
Max ligger vägg i vägg med Bishop arms,så det är det bästa av två världar(typ).Vi gick dit och grisade i oss ett gäng hamburgare innan vi fortsatte med ölen.

Starobrno Cerne på fat,som namnet antyder,en dunkel.Lite för jästig för min smak.
En flaska makroblask i form av Yebisu från Sapporo slank också ner.Inte licensbryggd till min förvåning.Det skulle vara kul om någon importerade lite japanska kvalitetsbrygder för en gångs skull.
Mer tråkig ljus lager;Sierra Nevada Summerfest för99:-5%abv.Är dom galna?Antagligen är det jag som betalar som är det.Den var iallafall bättre än Yebisu.
Dr Okell's IPA.Ett riktigt bra brittiskt(Isle of man)exempel på stilen.Blommig cascade&allt det där.
Orutinerat nog beställde jag en Weihenstephaner Original bayrisch mild,ingen mild förstås,väl en helles.Som till en början smakade bra men blev tråkigare ju längre ner i glaset man kom.Vi träffade på ett par styrelsemedlemmar från Främjarna varav den ena bjöd på Nøgne ø Saison.Antagligen den godaste kommersiella saison jag druckit.Söt,syrlig,maltig,ganska mycket citrus.Ännu en utmärkt brygd från norrmännen. Old scratch från Flying dog med sina bizarra etiketter.En California common tydligen.Hade gissat på wieneröl.Där ser man hur mycket av smaksinnet som sitter''i ögat''.Gillade den inget vidare.
Dogtoberfest från samma bryggeri fick avsluta kvällen.Nu har jag druckit tre öl från detta bryggeri&har inte gillat någon av dom nå't speciellt.Nu var nog smaklökarna något bedövade får väl sägas till deras försvar.
Bishops arms City kommer säkerligen dra en del folk från Hörnan,Duvel samt Monk's. Det ligger jättebra till&jag tror att det kan bli riktigt bra.God natt!

Relaterade länkar:
http://olistockholm.blogspot.com/2007/08/woohoo.html
http://olistockholm.blogspot.com/2007/02/l-i-stockholm.html
www.svenskaolframjandet.org/node/1793
www.bishopsarms.com/Stockholm_Drycker_DXNI-105483_.aspx

1 kommentar:

Anonym sa...

[url=http://buydiflucan-online.org/]Diflucan No Prescription[/url] Canadian Pharmacy Online http://40mg-lasix-buy.com/