torsdag 24 april 2008

Månaden's bolag,april'08

Det sägs ju att bolaget på Regeringsgatan skall vara det bästa i landet.Denna blogg delar inte den uppfattningen.Visst det är där Dogfish river-smith brewing co.Russian imperial quadrûpel 2000minute organic wild-dry-hopped oak-aged grand crü 11th anniversary special reserve hazelnut-infused single-malt chochlate-smoked bottle-conditioned cherry oatmeal vanilla-bean barley-wine,300IBU,1999vintage i magnumflaska släpps i ett kolli med två flaskor i varje den första varje månad,men det finns dom av oss som har ett jobb att sköta&som inte har tid eller ork att stå i kö klockan10för att få höra''-Nej,dom har inte dykt upp''.
Därför instiftar nu ÖIS det pristigefyllda priset Månaden's bolag.Grundkriterierna är att butiken i fråga ska ligga i Stockholm's län samt att det skall vara självbetjäning på öl.I övrigt grundas det på utbudet(hur mycket har dom som jag ej tidigare konsumerat,eller som kan tänkas hamna i inköpskorgen ånyo)skulle det vara lika avgör hur långt jag måste åka för att ta mig dit.Alltså har butiken i byn där undertecknad bor(som var en av dom värsta i mutskandalen härom året)en liten fördel,men att dom skulle kamma hem någon titel känns minst sagt overkligt.
Det historiska första priset går till Farsta,grattis!

2 kommentarer:

Magnus Bark sa...

När det gäller Systembolag i Stockholm missar jag sällan att gå in till butiken på Vasagatan, mitt emot Duvel Café. Inte för att deras sortiment är speciellt intressant, men miljön... I stort sett orörd sedan sent 1980-tal. K-märk för framtida generationer!

Jonas sa...

Hm,har aldrig varit inne där ens.