onsdag 17 december 2008

Tisdagsöl

Jag slank in på Monk's efter jobbet.Skulle träffa Majsan på NK,men tills det var det ett par timmar.Trots att det bara var tre dagar tidigare vi hade varit där fanns ändå nya fat,t ex.deras egen Thors hammer,en välhumlad APA med lite jästtoner.
Commerzienrat RIEGELE Privat var ingen höjdare.Tråkig bara.Ta hellre Würziges export från samma bryggeri.
Slutligen en porter;Old growler från Nethergate,som känndes överraskande tung för sina blygsamma5,5%.Inget för mig.Som tur var kom Marjut&hjälpte mig dricka upp den.

På NK inhandlades bl a Chimayost(märkesbög?)&någon annan''ölost''.Jag visste inte att dylikt såldes i detta land.
Vägg i vägg ligger ju som bekant bolaget.Som vanligt sjukt mycket att välja på nu för tiden,men efter en stunds botaniserande blev det Vertical epic,I&G Island cask&Shepherd neame Christmas'08.

Tvärs över gatan ligger Bokskotten där det även inhandlades ett par böcker,varav en på samma tema som denna blogg;Älskade öl.Ingen författare har akrediterats för detta verk.
Absolut inget måste.Boken verkar vara direktöversatt från italienska,med ett underigt fokus som följd.Sexton sidor om Italien&drygt en om USA...Har även för mig att jag såg något faktafel.Den var i alla fall billig.

Inga kommentarer: