lördag 25 december 2010

Sluskarnas jul

Traditionsenligt julfirande hemma hos Elmik med istället för julmust och Kalle Anka, julöl och Romper stomper.

Några öl jag ej smakat förr bjöds det på. Först årets upplaga av Anchors julöl. Som vanligt väldigt kryddad. Antagligen den bästa sedan den fantastiska årgången '03. Skönt att man har ett gäng hemma i kylskåpet också.
Wisby Julbrygd har tydligen nytt recept sedan förra året. Något som jag missat. Det luktade mest matos i lägenheten, så någon arom var svår att urskilja. Smaken var däremot ''humlemumsig'' med en hel del granbarr. En mycket glad överraskning. Kanske det bästa wieneröl som passerat mina läppar! Tänk om ''vanliga'' spendrupsöl kunde vara så här goda.
K-9 från Flying dog; jag hade väntat mig något belgiskt med tanke på den höga alkoholhalten. Men den var mer åt old ale-hållet (English strong-ale faktiskt enligt RB). Hade ändå velat ha den sötare. Den får ett ok, men inte mer.
Vidare delade vi på en Mysingen. Ett öl jag tycker blir sämre för varje år.

Detta var det mest städade julfirande vi haft ihop. Inte ens störningsjouren dök upp i år. Vi håller väl på att bli gamla antagligen.

Inga kommentarer: