måndag 24 januari 2011

Öl i London del III-Tungt

Lite frukost som var om möjligt ännu lite sämre än dagen innan intogs innan jag drog ut på stan med min ölstinna väska som snart havererade och fick dras runt på med endast ett hjul.

Dunlop, ännu ett väskmärke som kan läggas till den snabbt växande väsktillverkarnas svarta lista.

Första ölstoppet för dagen var Weatherspoonspuben med det underliga namnet Lord moon of the mall på gatan Whitehall. Där fanns ganska många casks att botanisera bland, först
Beacon från Everards; ganska tråkig och intetsägande med toner av apelsinskal.
New moon från det för mig okända Leeds brewery; djupt rubinfärgad.God smak av mörk malt och päron, med bränd eftersmak. Dagens bästa öl.
Lomond gold från Traditional scottish ales; cigarettrök,godis och valnötter. Nästan lika gott som det låter. Lite för söt.
Workie ticket från Mordue; ljusbrun. Kola, jord och cigarettaska.
Jolly decent wallop från Brentwood; blandsaft och tobak.

På väg till nästa pub fick jag syn på exotiska pumpclips i ett fönster varpå ett besök var nödgat.
En Greene kingpub skulle det visa sig. Maten var faktiskt nästan ok här, men skulle det skada någon i det här landet att ha lite sås på maten?
Ölen var i alla fall:
Royal london; väldigt blaskig med en obehaglig sötma. Ingen höjdare.
Fireside var ännu stt skämt från Greene king. Plastig.

Jag hade haft tid och söka upp ännu en pub, men orkade ej släpa runt den trasiga väskan så jag tog tunnelbanan ut till Heathrow där ett par exotiska fulöl lokaliserades.
Stella Black; har tydligen fått mogna längre än den vanliga, men jag tyckte den var lika illa som den vanliga.
Steinlager Pure från Lion; skunkig, men i alla fall friskare än stellan.

00:36 landade planet på Arlanda. Två nattbussar och femtio minuters väntan därimellan senare var jag hemma. 4:18. Är man fattig så är man.

1 kommentar:

Gyllenbock sa...

Tack för dina inlägg om resan till England, mina fördomar om engelsk mat fick nytt bränsle. (jag är en sådan där stackare som aldrig varit i England, har helt enkelt aldrig haft lust att åka dit)Föredrar helt klart Tyskland eller Belgien.