torsdag 19 januari 2012

Öl i Lappsala del I-Skottlands rör

I fredags begav jag mig till Uppsala för att sova där hos en av mina svågrar innan Belgofesten. Min fru skulle också med, men var lite efter ’’i spåret’’. I väntan på henne blev det ett besök på The pipes of Scotland som enligt SÖF numera har en tresiffrig öl-lista.
Det var galet kallt och blåsigt ute så att sätta sig i en någorlunda var bar för ett par exotiska brygder kändes inte fel.
’’Permon beer’’ eller Permon Ležák polotmavý 12° som de säger i Tjeckien samt Rescousse från Dieu du ciel.
Trevligt ställe som var över förväntan, men det ligger bara några kvarter från O’Connors…

Där det skulle bli en öl också innan Majsan dök upp och hämtade mig.
Ölen i sig kostade89:- +11 kr dricks+ garderob 20:- + att det var ett band som spelade 50:-.
Så en öl: 170:- Det var dyrt.

Tröstade mig med en Plastic fantastic från Spendrups hos svågern som sängfösare.

Inga kommentarer: