lördag 20 juni 2015

Öl i Masthugget


Stormning!
Denna långa dag inleddes för min del med lite turf i stan innan det var dags att ta tåget ned till Göteborg. En Sigtuna Organic från bistron fick vara mitt enda ölsällskap.

Väl på plats gick jag till hotellet där Tom som flugit ned redan hade checkat in.
Nästa stopp för min del var inte på något sätt ölrelaterat, utan en ubåt som låg nära hotellet som man fick gå ombord på. Mycket bra.
Efteråt sammanstrålade jag med Tom på Järntorget där vi åt pizza och tog en lokal bira till efterrätt på ''Biskopen'', Ocean Cherry wheat.
Mer öl än så blev det inte på några timmar då vi skulle på fotboll som var vårt egentliga ärende i Göteborg.

Efter matchen intogs desto mer bärs. Först på det för oss nya Brewers beer bar. Första gången jag varit med om att det  varit endast kortbetalning på en krog. Undertecknad roas inte av detta. Själva ölen då? Buxton SPA,  Lorem ipsum Session IPA från All in, från samma bryggare Lorem ipsum White IPA, Bbb Lager från Dugges, Family matters från Dugges/Electric nurse, Dugges Lingonbärliner och #Selfie IPL från Nakd. Det mesta smakade bra. Väldigt trevlig personal.

Nästa stopp var mitt gamla favoritställe Haket som inte besökts på fyra långa år. Ölen här var Per os från Electric nurse, Oppigårds Summer session, Stigbergets Promenadporter, Ends of the earth från Beerbliotek och O/O Evergreen.Bra över lag.

Sen var det  ju tänkt att vi skulle gå ''hem'', men Järntorgets ''brygghus'' hade öppet till tre så vi avslutade med ett par öl där. Wakatu wai-iti IPA från Beerbliotek  och Flamingo-Go från PangPang.
Sammanfattnings vis kan man säga att göteborgs bryggare/bryggerier levererar. Jag är glatt överraskad även om inte allt var toppklass.

Inga kommentarer: