tisdag 9 februari 2016

Prisvärd utflykt

En regnig morgon begav jag mig till ''Biskopen'' på Folkungagatan.
Det var nämligen dags för en favorit i repris. Bishop arms skulle nämligen anordna en bussresa till Örebro öl och whiskey-festival.
Nu var det bara den lilla detaljen att jag befann mig vid fel pub. Tydligen var det haket på Hornsgatan bussen skulle gå från, så det var bara att hoppa in i första bästa taxi dit.
Där hade redan Tom och Richard installerat sig i den bekväma bussen.
Resan dit var inte mycket att orda om.
Väl framme drog vi i oss en herrans massa smakprov. För min del Brlo Pale ale, Reggae Lager från Svaneke, Maku Amber ale, Highnose African pale ale, Pershyttepils från Nora brygghus, Fruitlands från Modern times, Fortunate islands-Grapefruit zest från Modern times, Schlappeseppel Dunkel från Eder & heylands, Paleooza från New holland, Experimentellt batch #02 Hallon & råg från Hantverksbryggeriet, Sweet lovin single hop ale från Heavy metale, Golden shower från Ugly duck/Ghost,  La salamandre från Bfm, California lager från Finn, O’Hara’s Hop adventure sorachi ace från Carlow, Anti-gravity Lager från Flying monkeys, Flying monkeys Amber ale, Tailgate Apricot wheat.

På bussen hem bjöds det på Mamas little yella pils från Oskar blues.

Dugges All The Way Session IPA avslutade dagen när vi kom tillbaka till Biskopen på Hornsgatan.
Mer från denna dag HÄR.

Inga kommentarer: