onsdag 14 september 2016

SFöl

Lasses och mitt 4400maraton fortsatte i helgen. Som brukligt är, med exotisk öl i glasen.
Cream alen Tangerine cream från Tø øl: fulölslook, luktar mycket bra, humligt och fint. Ganska bubblig som sig bör. Förstår inte stilen, men det här var den bästa cream ale jag druckit. Mer som en APA eller något åt det hållet. Betyg: 77/100.
Bittern Red kite från Black isle: Bärnstensfärgad med arom av kokta grönsaker. Träig med tydliga toner av kokta grönsaker. Ett bryggeri och en stil jag ofta uppskattar, dock ej denna gång. Betyg: 49/100.
Spanska fulölen Bandido från Cerveza tropical: Väldigt ljus med doft av ingefära. Söt, ingefära, lite friskt (från tequilan man har i antar jag). Något ljus-skadad (grön flaska). Betyg 48/100.
Buxton Dubbel: Ljusbrun. Luktar mest maltigt , men även jästiga hefeweizen och belgotoner. Mycket kolsyra, cigarettaska, skumbanan, något maltig och lite rökig. Betyg 69/100.

Jag är ingen öldomare men har ändå försökt ta viss hänsyn till ölens stil. Tex. har jag lite högre krav på en SvartIPA än en schwartzbier.

Inga kommentarer: