onsdag 14 december 2016

Istället för hämta på dagis, hämta på bolaget.

Efter att ha ätit smärtstillande i ett otal dagar var det dags att gå över till öl istället. Både godare och roligare skulle det visa sig.
Samuel adams Boston lager från Boston beer co har fått nytt recept läste jag någonstans. Intog en dylik på O'Learys här i byn medan jag väntade på Lasse.
När han dykt upp gick vi ned till bolaget och styckade upp vår beställda låda.

Eftersom jag bor mellan herrn ifråga och bolaget stannade vi till hemma hos mig och avnjöt några jästa maltdrycker i form av: imperial stouten Narwhal från Sierra nevada: svart-rubinfärgad, beroende på om man håller upp glaset mot ljuset eller ej. Luktar spritigt och kokos. Även smaken är spritig. Trevliga chokladtoner. Betyg: 85/100.
Stouten Dark side från Bath ales: Mörk, men inte svart. Maltig arom. Smakar egentligen inte så illa, men den var bara så tunn vilker drar ned betyget ordentligt. Betyg: 47/100.
Brown alen med det obegripliga namnet Hast du lederhosen från Södra maltfabriken: diffus ale-arom med toner av godis. Välhumlad brown ale med mycket tanniner... tror jag. Betyg: 65/100.
Ordningen återställd.

Inga kommentarer: