lördag 15 september 2018

Visning och krattan

Denna soliga och varma dag begav jag och Pütte oss tvärs över stan till Londons största bryggeri, Griffin brewery, mer känt som Fullers.
En visning stod på programmet i värmen. Stort var det, men ingen jättefabrik. Vi fick även prova så mycket man orkade i ~en timme.

Vi mötte upp Tom och ett par skåningar på den ganska lilla puben The rake. Ölsortimentet var dock väl tilltaget och jag fick i mig: Beatnikz republic Nelson Session IPA, Fake news från Ilkley, Kernel Witbier, Deception från det för mig okända sheffieldbryggeriet Abbeydale, Volta från North Brewing, Just dill with it från Tap east, Tuckerlovsky session IPA från Marble och Tailgate Peanut butter milk stout 5,8%.
Har för mig att allt smakade bra.

Nästa stopp var Market porter som jag inte besökt på sex år. En Bloomsbury Pilsner slank ned där.
Inte jättedyrt med real ale på wetherspoons pubar
Vi tog tunnelbanan tillbaka till våra kvarter, där en sista öl intogs på ''stamstället'' för den här resan Half moon. Powerhouse porter från Sambrooks avslutade denna långa dag.

Inga kommentarer: